23-09-07

gripe sheet

After every flight, pilots fill out a form called a gripe sheet, which conveys to the mechanics problems encountered with the aircraft during the flight that need repair or correction. The engineers read and
correct the problem, and then respond in writing on the lower half of the form what remedial action was taken, and the pilot reviews the gripe sheets before the next flight.

Never let it be said that ground crews and engineers lack a sense of humour.

Here are some actual logged maintenance complaints and problems as submitted by Qantas pilots and the solution recorded by maintenance engineers. By the way, Qantas is the only major airline that has never had an accident.

(P = The problem logged by the pilot)
(S = The solution and action taken by the engineers)

P: Left inside main tyre almost needs replacement.
S: Almost replaced left inside main tyre.

P: Test flight OK, except auto-land very rough.
S: Auto-land not installed on this aircraft.

P: Something loose in cockpit.
S: Something tightened in cockpit.

P: Autopilot in altitude-hold mode produces a 200 feet per minute descent.
S: Cannot reproduce problem on ground.

P: Evidence of leak on right main landing gear.
S: Evidence removed.

P: DME volume unbelievably loud.
S: DME volume set to more believable level.

P: Friction locks cause throttle levers to stick.
S: That's what they're there for.

P: IFF inoperative.
S: IFF always inoperative in OFF mode.

P: Suspected crack in windshield.
S: Suspect you're right.

P: Number 3 engine missing.
S: Engine found on right wing after brief search.

P: Aircraft handles funny.
S: Aircraft warned to straighten up, fly right, and be serious.

P: Target radar hums.
S: Reprogrammed target radar with lyrics.

P: Mouse in cockpit.
S: Cat installed.

P: Noise coming from under instrument panel. Sounds like a midget pounding on something with a hammer.
S: Took hammer away from midget.

 

17:00 Gepost door 3lke in Algemeen | Permalink | Commentaren (3) |  Facebook |

15-09-07

Medical

14/09/07 medical :

Na een slapeloos nachtje ben ik met de trein naar Brussel-Noord vertrokken. Aan de overkant van het station stond het grote WTC gebouw op de stoep, op me te wachten. Ja, wij hebben in ons klein zakdoek grote landje ook een WTC gebouw. Het eerste onderzoek was bij de oogarts. Voor de (ex-)Wispelberg’ers die dit lezen, stel je vdv voor - uiterlijk én karakter - maar dan 20 jaar jonger. Gezellige kerel... Knipoog


Na het oogonderzoek werd ik naar een toffe, grapjesmakende verpleger gestuurd, voor de gewone medischonderbroek toestanden, zoals meten, wegen, potteke plassen, ECG (= hartonderzoek.) Daarna bij de dokter gezellig even kletsen, longinhoud en debiet meten, mijn knieën werden verbrijzeld met de sloophamer, en een paar buisjes bloed werden getrokken. Met de keel-neus-oren was alles tiptop in orde en ik ben er achter gekomen dat de ‘geluidsdichte kamer’ niet geluidsdicht is. Bij het laatste onderzoek moest ik plaats nemen op een draaistoel en werden er 3 elektroden op mijn slapen en voorhoofd gezet. Als de stoel begon rond te draaien moest ik van 300 naar 0 tellen in stappen van 3. (300-297-294-291-…) Daarna werd er water van 44°C in mijn oor gespoten – om mijn evenwicht te verstoren- en moest ik weer aftellen.
De volgende onderzoeken vonden plaats in de Leopoldskliniek. Er werd een thorax (foto) genomen en het laatste was een EEG onderzoek, waarbij ik een muts van elektroden opgezet kreeg en in mijn geval nog eens 3 naaldjes in mijn hoofd.

Om 13h was ik klaar met alles en nu moet ik alleen nog 2-3 weken wachten op de uitslag én het gewilde roze papiertje.

23:03 Gepost door 3lke in Algemeen | Permalink | Commentaren (5) |  Facebook |

02-09-07

zelf gemaakte avatars

envywrightsthrow

20:32 Gepost door 3lke in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

zelf gemaakte avatars

dangerouscapesleep

20:26 Gepost door 3lke in Algemeen | Permalink | Commentaren (2) |  Facebook |